Pages

Monday, November 21, 2011

M.A.A.F

Assalamuaikum,

wahai adik-adik, apa itu maaf ? tau tak ? haaa . tadi kan kak piqah tanya pakcik G . pastu, dia taktau . so, dia suruh la makcik W habaq . nak tau tak makcik W habaq paa ?

ni lah dia :)

MAAF

From Wikipedia, the free encyclopedia
MAAF is a four-letter acronym that may stand for:
  • Mediterranean Allied Air Forces, was the major Allied air force command organization in the Mediterranean theater from mid-December 1943 until the end of the Second World War.
  • Michael Army Airfield at Dugway Proving Ground, abbreviated as Michael AAF or MAAF
  • Military Association of Atheists & Freethinkers
  • magical African-American friend, a stock character in fiction
  • Mutuelle d'assurance des artisans de France, a French insurance company
hmm.. betul tak ? er.. hee . bukan2 .

disebabkan pakcik n makcik taknak bagi tau, so, kak piqah kena la bagitau jugak ni. maaf tu, maksudnya meminta keampunan daripada sesuatu pihak atas kesalahan yang dilakukan . hmm.. kalau slah, tgur ea :)

ungkapan maaf itu .. mungkin bagi sesetengah insan, sukar untuk dia luahkan . disebabkan ego menguasai diri, maaf disimpan rapat-rapat ke dasar hati . pabila rasa bersalah menghantui diri, hati serta fikiran amatlah sengsara . ceewah, ayt. :P

kerana dia bukan sahabat kita, dia bukan ahli keluarga kita.. tidak perlu kita memohon maaf ? begitukah ? kerana dia dibenci oleh semua orang, kita juga perlu membenci dia. kerana salahnya yang hanya sebesar zarah, tak semestinya kita tidak pernah melakukan kesalahan terhadapnya. mengutuk juga kesalahan. sedarlah.. kata kat diri sendiri sebenarnya.dia manusia. begitu juga kita. semua manusia tidak sempurna. sampai bila kebencian terhadapnya itu terus wujud dalam diri kita ?

percayalah, kalau kita asyik bermasam muka, tak bertegur sapa, ego masih memuncak, hidup kita tak tenteram. kak piqah tau semua tu. 2011 yang ajar . heeeee . so, peringatan untuk diri sendiri, and adik2 sume, belajarlah untuk memohon dan memberi maaf , kerana itulah hak dalam mencapai kemanisan berukhwah .:)

hmm.. tu ja kot . bak kata sal, JUST FORGIVE AND FORGET . yeahh . thanks sal . aku dah boleh terima. love u <3

lakonan muced and am. sorry ye ampa. hik2

iqashafiqa .


No comments:

Post a Comment